dinsdag 10 mei 2011

Nostalgie

Laatst deed ik voor het eerst mee aan een GiveAway, en wel aan de Grote PurperpollenPrijzenParade. Blogster Purperpolletje ruimde haar huis op en verlootte een aantal spullen waar je uit kon kiezen. Daarbij zag ik al snel de set onderzetters zoals mijn oma die vroeger ook had. In mijn ogen een soort oerbeeld van de onderzetter. Ik dacht zelfs dat ik ze destijds toen mijn oma was overleden uit haar inboedel had meegenomen, maar dan zijn ze blijkbaar niet meeverhuisd. Met dit leuke omaverhaal hoopte ik mijn kans misschien wat te vergroten. Het bleek echter dat vele oma's van deze generatie in het bezit van de onderzetters zijn geweest, want ook anderen hadden hierbij associaties met gezellige etentjes bij de grootouders. Toch heb ik ze gewonnen!


"Veel plezier met deze onderzetters, die bij zoveel mensen nostalgische gevoelens oproepen", schreef Purperpol in mooie kalligrafieletters op het lieve bijgevoegde kaartje. Daarbij hoort natuurlijk even een semi-nostalgische foto van de onderzetters in gebruik. De pan waar de aardappels in zitten kwam ook uit de inboedel van mijn oma, maar ze heeft hem nooit gebruikt (je kunt er krap voor twee personen aardappels in koken, dus hij was waarschijnlijk meestal te klein). Ik kreeg hem van mijn moeder bij de verhuizing.


En nog maar een foto van de onderzetters in gebruik, want zondagavond kon ik er ineens een paar tegelijk neerleggen. Onverwacht kwamen De Toneelman en een dierbare studievriend eten. De Toneelman had hulp nodig om iemands spullen te verhuizen (heej, herkenbaar!) en gelukkig had Beer die middag even tijd. Mijn studievriend kon ook even een handje te helpen en zo waren ze de hele middag aan het sjouwen en rond etenstijd eindelijk met alles klaar. Niets gezelliger dan deze goede vrienden spontaan uit te kunnen nodigen aan een gedekte tafel! Bijna zo gezellig als de familie-etentjes bij oma...


1 opmerking:

  1. Yeah! Leuk om die dingen op jouw tafel te zien... Er is hier heel wat mee af gesmeten. Echt zo leuk met pubers aan tafel ;)

    BeantwoordenVerwijderen